کد خبر: ۲۰۱۱۵
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۲

همکاری فولکس‌واگن با مایکروسافت برای تولید خودروهای هوشمند

مایکروسافت قصد دارد به منظور راه‌اندازی و توسعه خدمات ابری خودروهای مبتنی بر پلت‌فرم Azure با شرکت فولکس‌واگن همکاری کند.
به گزارش خودروکار، مایکروسافت آژور ( microsoft Azure) که یک پلت‌فرم رایانش ابری بر پایه فناوری هوش مصنوعی است که توسط شرکت مایکروسافت توسعه داده شده است با بهره‌گیری از الگوریتم‌های کوانتومی به برنامه‌نویسان فعال در این غول تکنولوژی این امکان را می‌دهد تا بتوانند در زمینه‌های مختلف رایانش ابری فعالیت کرده و موارد مورد نیازشان را آزمایش کنند.

به گفته تاد هولمدال، معاون بخش مایکروسافت کوانتوم، پردازش کوانتومی قادر است بسیاری از چالش‌ها و معضلات پیش روی انسان و جهان را که رایانه‌های کنونی از پس آن‌ها برنمی‌آیند، حل کند.

حالا به نظر می‌رسد که این روزها شرکت‌های تکنولوژی با خودروسازان همکاری‌های بسیار نزدیک و وسیع‌تری داشته و قصد دارند به‌ منظور توسعه و تولید محصولات هوشمند، جدید و متفاوت با یکدیگر برنامه‌های گسترده‌ای داشته و قراردادهای جدیدی را به امضا برسانند.

هم‌اکنون مایکروسافت اعلام کرده که قصد دارد با پلت‌فرم آژور خود در راه‌اندازی و توسعه خدمات ابری برای خودروهای ساخت شرکت آلمانی فولکس‌واگن نقش پررنگی ایفا کرده و با این خودروساز بزرگ و محبوب همکاری‌های خود را آغاز کند.

همکاری این دو شرکت به توسعه سرویس ابری – خودرویی فولکس‌واگن (Volkswagen Automotive Cloud) خواهد انجامید تا این شرکت بتواند امکانات نوین و گسترده‌ای همچون پخش و استریم محتوای رسانه‌ای آنلاین، ارتقای سخت افزاری و نرم افزاری، دستیار صوتی هوشمند، اتصال به خانه هوشمند، یادآوری سرویس‌های دوره‌ای خودرو و سایر خدمات هوشمند مبتنی بر رایانش ابری در خودروهای تولیدی خود قرار دهد.

مقامات و مسئولان بلندپایه فولکس واگن همچنین در این خصوص ابراز امیدواری و عنوان کرده‌اند که تا سال ۲۰۲۰ میلادی سالانه بیش از ۵ میلیون دستگاه خودرو به اینترنت اشیا (IoT) مبتنی بر خدمات ابری مجهز خواهد شد.

به نظر می‌رسد همانطور که تحلیلگران و کارشناسان فعال در حوزه خودرو برآورد کرده‌اند، اینترنت اشیا و هوش مصنوعی شاه‌ کلید صنعت خودروسازی در آینده به شمار خواهد رفت.

اتحاد رنو - نیسان - میتسوبیشی و ولوو نیز با همکاری شرکت گوگل برنامه‌های مشترکی داشته و به نظر می‌رسد که قصد دارند در آینده‌ای نزدیک نسل آتی خودروهای تولیدی خود را به فناوری‌هایی نظیر اینترنت اشیا، هوش مصنوعی و خدمات ابری تجهیز کنند و پیش‌بینی می‌شود با توسعه روند صنعت خودروهای برقی و خودران، صنایع خودروسازی و تکنولوژی بیش از پیش به همدیگر نزدیک شده و همکاری‌های گسترده‌ای داشته باشند.



منبع: ایسنا

انتهای پیام/

روزنامه های اقتصادی
آخرین اخبار